Skocz do zawartości

Zdjęcie

Aerobik [teoria].

- - - - - aerobik teoria

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć

#1
ANATOM

ANATOM

    Cieplice Family-Runners

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2529 postów
  • Wiek: 37
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Jelenia Góra-Cieplice
    • Staż [mies.]: 11 lat
    Bezpieczne trenowanie
    - Typowy program ćwiczeń aerobiku powinien rozpocząć się od 5-10 minutowej rozgrzewki i ćwiczeń rozciągających, następnie 20-30 minut ćwiczeń z docelowym rytmem serca, w tym 20 minut ćwiczeń prowadzonych na podłodze polegających na rozciąganiu mięśni, (pracowanie nad rzeźba ciała). Zakończyć powinien się 5-10 minutami rozluźnienia i dalszego rozciągania. Typowo ćwiczenia aerobiku powinny odbywać się 3-4 razy w tygodniu.
    - Buty powinny mieć wystarczająco miękkie wkładki, aby absorbowały naciski i obciążenia podczas ćwiczeń ponieważ są one kilkakrotnie wyższe niż podczas chodzenia. Buty powinny zachowywać stabilność na skręcanie nogi na boki.
    - Drewniana podłoga z materacami jest najlepszą nawierzchnią do ćwiczenia.
    - Należy wypijać dużą ilość wody, aby uniknąć odwodnienia podczas ćwiczeń.

    Korzyści
    1. Zwiększenie wydolności płuc i serca
    2. Poprawa wydolności krążenia
    3. Obniżenie poziomu cholesterolu
    4. Obniżenie stresu i niepokoju

    Najczęstsze urazy
    Ponieważ ćwiczenia podczas aerobiku zawierają dużo skrętów, skoków i podskoków trwających dłuższy czas, dbałość o stopy jest bardzo ważna. Jeżeli stopy ustawiają się w nadmiernej pronacji lub supinacji (stawianie stóp na wewnętrznych lub zewnętrznych krawędziach) należy skontaktować się z ortopedą, który może zalecić wkładki ortopedyczne.
    Urazy występujące najczęściej w przypadku ćwiczenia areobiku:
    - Zapalenie powięzi podeszwy. Objawem jest ból łuku stopy spowodowany częstym obciążaniem podeszwy. Niestabilność stopy z nadmiernym stawianiem stopy na wewnętrznych krawędziach może być powodem zapalenia powięzi.
    - Ostroga pięty, związana z zapaleniem powięzi podeszwy, pojawia się po odkładaniu się wapnia na spodniej części kości piętowej. Ostrogi odkładają się przez wiele lat. Zarówno zapaleniu powięzi podeszwy, jak i ostrodze pięty można zapobiec przez właściwą rozgrzewkę z ćwiczeniami rozciągającymi.
    - Zapalenie lub złamanie kości trzeszczkowatych (dodatkowe kości w okolicy pierwszej kości śródstopia). Może je spowodować duży nacisk podczas aerobiku (tupanie, marsze w miejscu). Odpowiedni dobór butów może zapobiec zapaleniu kości trzeszczkowatych.
    - Zapalenie mięśni piszczelowych i strzałkowych (w okolicy kości goleni). Pojawiające się zapalenie mięśni należy leczyć chłodnymi okładami. Właściwe ćwiczenia rozciągające przed aerobikiem zapobiegają pojawieniu się dolegliwości związanych z zapaleniem mięśni przyczepiających się do goleni. Wzmacnianie siły mięśni również zapobiega dolegliwościom.
    - Ścięgno Achillesa i ból łydek. Częste unoszenie się na palce podczas ćwiczeń powoduje ból i napięcie mięśni łydki, które może spowodować zapalenie ścięgna Achillesa. Ćwiczenia rozciągające mięśnie łydki przeprowadzane delikatnie i stopniowo przed i po zajęciach aerobiku mogą złagodzić ból i sztywność.
    - Złamania kości śródstopia. Najprawdopodobniej są to najczęstsze urazy u instruktorów aerobiku. Są one spowodowane niewłaściwym doborem butów, twardą powierzchnią lub nadwerężeniem. Kobiety są bardziej podatne na złamania niż mężczyźni. Jeżeli pojawi się obrzęk i ból podeszwy należy skontaktować się z ortopedą.

    www.medicentrum.pl

    Dodał: Yaro
    • 0

    Doradca KFD

    Doradca KFD
    • KFD pro

    Siemka, w tym przypadku, mogę polecić Ci takie produkty (dla ułatwienia przygotowałem boks ze zdjęciami):




    Poniżej kilka linków do tematów podobnych do Twojego:



    0 użytkowników czyta ten temat

    0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


    Najważniejsze działy: Kulturystyka | Dieta | Przepisy | Trening | Doping | Fitness | MMA
     Zamknij okienko