Skocz do zawartości

Zdjęcie

2.0 TDI vs 2.0 dCi

- - - - -

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć

#1
FujiMario

FujiMario

    Wczuwa się w forum

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 179 postów
  • Wiek: 31
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:WLI
    • Staż [mies.]: 6
    Witam.

    Użytkownik ~Marcin poprosił mnie abym napisał coś o tych silnikach....

    Hmm.. Cóż ja mogę... jestem laikiem w tych sprawach... leję paliwo i jadę... Ale coś napisałem/wypociłem.

    Tutaj porównanie jakiegoś zagranicznego serwisu...
    http://www.zeperfs.c...ch1461-1665.htm
    http://www.zeperfs.c...el1461-1665.htm

    Nie byłem w stanie znaleźć wykresu przebiegu mocy i momentu 2.0 dCi 177 ani 2.0 TDI 170 więc jest tylko 150 i 140

    Więc może odrobina suchych danych(producentów)...
    2.0 dCi: wersja 150
    http://www.autogaler...ndex.php?id=277
    http://www.motoforum...18/renault.html

    2.0 TDI wersja 140
    http://forum.tdi-tun...topic.php?t=912

    Tutaj wykresy.
    Renault:
    http://www.autogaler...x...86&news=277

    VW
    http://forum.tdi-tun...topic.php?t=912

    W rodzinie są obydwa silniki.
    2.0 dci 150 i 2.0 Tdi 140

    Nie będę mówił o bezawaryjności dCi bo i tak nikt nie uwierzy. Ten silnik naprawdę jest bezobsługowy np. rozrząd na łańcuszku.
    Co do TDI... jest duużo głosniejszy, naprawdę jest głośny, w środku czuć drgania pochodzące od silnika. Ale tylko po przesiadce z renówki... Na prawdę.
    Bratu po 13 tys. km silnik się rozszczelnił... To znaczy ciekł olej skąd tylko mógł... i nie jest to odosobniony przypadek... Wystarczy poczytać opinie o 2.0 TDI.
    To już nie jest rewelacyjny 1.9 TDI, ani nie gówniane 1.9 dCi 120...
    Słyszałem, że VW wprowadził wreszcie CommonRail.
    Niestety nie miałem do czynienia z tym silnikiem więc nie mogę nic powiedzieć na jego temat(CR).
    Takie są moje opinie.

    Ocenę pozostawiam Wam.
    Pozdrawiam.
    • 0

    Doradca KFD

    Doradca KFD
    • KFD pro

    Siemka, sprawdź ofertę specjalną:




    Poniżej kilka linków do tematów podobnych do Twojego:

    #2
    Gość_~Marcin_*

    Gość_~Marcin_*
    • Goście
    ziomuś
    po 1wsze powinieneś ten temat napisać w dziale moto a nie w gadańcu
    w dziale moto mamy takie coś jak moto spam i tam piszemy takie rzeczy nie w gadańcu
    ewentualnie w dziale moto możesz założyć taki temat właśnie jak założyłeś w gadańcu
    użytkownik ~Marcin czyli inaczej ZYX czyli ja jestem moderatorem działu moto i dlatego zwracam Ci uwagę na to

    a co do porównania napisałeś ze dci jest lepsze wiec che wiedzieć czemu tak uważasz nie lubię gdy ktoś wypowiada się na jakiś temat nie mając na to konkretnych argumentów chyba to rozumiesz - ja akurat bardzo interesuję się motoryzacją nie można pisać ze cdi jest lepsze od tdi a jak uważacie inaczej to wąchajcie spaliny bo to nie jest odpowiedż piszesz uważam, że cdi jest lepsze od tdi bo...
    dla mnie te silniki są bardzo podobne różnica może leżeć w jakości vw nie jest wcale jakimś wyznacznikiem jakości choć jego jednostki bywają trwałe jeśli są dobrze obsługiwane - kulturą pracy nie grzeszą to fakt bo klekoczą niemiłosiernie a z dużym przebiegiem to już tragedia
    porównałem sobie silniki laguny 2.0 150km i golfa 5 2.0 tdi 140km
    dci to jest mocno awaryjny silnik jednak
    siada zawór egr elektronika, już od około 100 000 przebiegu wycieki oleju z silnika, kopci, znaczy się bierze też olej, padają też zawory kontroli wtrysku, spalanie mogło by być mniejsze
    teraz tdi:
    od lipnego paliwa padają pompowtryski, głośny, zdarzają się ale rzadko awarie elektroniki,
    także jak dla mnie tdi wygrywa nie rozsypuje się tak często jak renault-owe wynalazki mimo wszystko lubię wsiąść do auta i nie zastanawiać się czy dojadę %)
    • 0

    #3
    FujiMario

    FujiMario

      Wczuwa się w forum

    • Użytkownicy
    • PipPip
    • 179 postów
  • Wiek: 31
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:WLI
    • Staż [mies.]: 6
    hmmm ALE pisałem o 2.0 Dci!!!
    taki znawca jesteś a mimo tego wydaje mi się, że myslisz o 1.9
    Bo fakt jest awaryjny i się nie sprzeczam.
    A dlaczego jest lepszy?? ten wynalazek...
    Nie wiem, ja tak uważam.
    Ps. nie widziałeś nigdy mercedesa kopcącego jak star???
    Bo ja widziałem.
    I pewnie też się nie rozsypuje??? bo to nie wynalazek....
    Takiej odpowiedzi się spodziewałem i dlatego w innym temacie napisałem o tych spalinach....
    Panie moderatorze działu moto.
    Możesz to skasować( cały temat) jeśli nie przypadł Ci do gustu, lub po prostu nie zgadza się z Twoimi przekonaniami.
    • 0

    #4
    sniper

    sniper

      KFD Silver

    • KFD pro
    • PipPipPipPipPipPip
    • 2471 postów
  • Wiek: 31
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Głogów
    • Staż [mies.]: 120
    Znajomy mechanik wychwala ponad niebiosa 2.0 TDi 140KM ... to chyba nie jest opinia wyssana z palca tylko z doświadczenia %)
    • 0

    #5
    Gość_~Marcin_*

    Gość_~Marcin_*
    • Goście
    oj chłopaku chłopaku ja napisałem swoje teorie ty swoje pokrycia masz niewiele bo tak uważam to nie jest argument ..
    kolejna sprawa kopcacy mercedes to pewnie 123 albo 124 stary diesel jadący na opale albo cholera ie czym bo tam ludzie leja wszystko albo juz jest tak nieszczelny ze pali olej z silnika.
    my tu mówimy o nowszych silnikach a nowe mercedesy jak i bmw nie kopcą..ale to nie o tym temat
    natomiast jak najbardziej mówiłem o 2.0 dci i 2.0 tdi dci z laguny 150KM i dla porównania mniej więcej rocznikowi z golfa V 2.0 tdi
    nie kumam o co Ci chodzi ?
    nie mam przekonań po prostu robię porównanie to raczej Ty nie możesz się pogodzić, ze mam jakąś argumentację a Ty nie
    nie twierdzę ,ze tdi jest najlepszy po prostu wg opinii i własnych doświadczeń stwierdzam, ze jest mniej awaryjny
    nawet widać to w tej liście co ktoś wkleił podział wg awaryjności
    23. Volkswagen
    24. Jaguar
    25. Skoda
    26. Chrysler
    27. Audi 36,74 % bardzo nisko
    28. Seat
    29. Renault
    po to jest forum po to jest dział, żeby dyskutować ale żeby dyskutować trzeba mieć argumenty, których mi nie dajesz ja mam swoje a ty się obrażasz no jak to tak %)

    Edytowany przez ~Marcin, 25 listopad 2009 - 19:47 .

    • 0

    #6
    Szy3ki

    Szy3ki

      Spam to mój żywioł

    • Aktywny user KFD
    • PipPipPipPipPipPipPip
    • 5144 postów
  • Wiek: 29
    • Płeć:Mężczyzna
    Ja osobiście jak miał bym brać Diesla to tylko 1.9 Tdi , ekonomiczne , bezawaryjne no chyba że ktoś sie naprawde bardzo stara ale to bardzo wtedy coś klęknie %) 2.0 Tdi jest juz bardziej awaryjne a co za tym idzie rzecz nowsza nie musi być lepsza %-)

    A co do tematu 2.0 Tdi vs 2.0 Cdi to juz pewnie sprawa eksplatacji , jak szanujemy to i jedno i drugie będzie trwałe

    Edytowany przez NowoNarodzony, 25 listopad 2009 - 19:52 .

    • 0

    #7
    FujiMario

    FujiMario

      Wczuwa się w forum

    • Użytkownicy
    • PipPip
    • 179 postów
  • Wiek: 31
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:WLI
    • Staż [mies.]: 6
    zaraz zaraz nie będę się obrażał, no co Ty... %)
    nie mam 6 lat..
    Ten ranking widzę masz jakis inny niz ja.
    http://autokult.pl/2...awodnosci-adac/
    o lagunie tez znajdę tylko musze poszukac.
    wiem ze byla na 4 miejscu, po audi i bmw 3 chyba.

    o kopcącym mercedesie mówiąc maiłem na mysli CDI.
    tak tak, tata mojej dziewczyny ma e klase chyba 2.2 cdi i kopci.
    ale co tam... mial wczesniej 1.9 w lagunie i też kopciła.
    • 0

    #8
    ~Ramzes

    ~Ramzes

      Się rozkreca

    • Użytkownicy
    • PipPipPip
    • 732 postów
  • Wiek: 29
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:to pytanie?
    • Staż [mies.]: rośnie
    Fuji widocznie znajomy dostał akurat wadliwy egzemplarz i tak wyszło z tym silnikiem VW.

    Skoro 2.0 dCi to taki dobry silnik, to dlaczego pozostałe pojemności nie grzeszą niską awaryjności?? Dlaczego spadek wartości Laguny I był tak dramatyczny pomijając niedoróbki niezwiązane z silnikiem?

    Jak się nie dba o diesla to każdy przykopci. Czasem nie spali się cała mieszanka i też przykopci. To, że kopci to nie znaczy, że silnik do bani. To jakiś stereotyp.

    Edytowany przez ~Ramzes, 25 listopad 2009 - 19:59 .

    • 0

    #9
    FujiMario

    FujiMario

      Wczuwa się w forum

    • Użytkownicy
    • PipPip
    • 179 postów
  • Wiek: 31
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:WLI
    • Staż [mies.]: 6
    http://www.autocentr...sa_srednia.html
    tutaj wszystko jest jasne...

    gdy laguna weszła do sprzedaży to nie ma co gadać była ładnym autem i dobrze się sprzedwała...
    i miała bajery np czujniki cisnienia w oponach, kartę hands free, czujniki dezczu, zmierzchu itp...
    czy jakies inne auta w 2001 roku mialy takie wyposażenie???
    nie dziwię że się sypała bo tyle e;ektroniki to nic dziwnego, musiało się popsuc.
    poza tym nie zauwazyliscie ze ceny tych ładnych(najnowszych passatow sa podobne do tych starszych po liftingu???
    jak myslicie z czym to jest zwiazane??
    aha i kolega mial auto swiat z 1994 roku... bylo porownanie audi a4 laguny i passata... audi bylo na 1, na 2 laguna, na 3 passat.
    • 0

    #10
    Gość_~Marcin_*

    Gość_~Marcin_*
    • Goście
    nie no chyba mówimy o takim konkretnym kopceniu tak myślę, już wysoko przebiegowe dieselki no dają czadu z rury a przy redukcji hehe to już całkiem

    a ranking nie wiem wziąłem ranking awaryjności z tematu o bmw 5 ktoś tam wkleił nie szukałem specjalnie pamiętałem, ze tam ktoś dał to wziąłem

    duża część silników cdi mercedesa to okropne niewypały taka jest prawda ale nie wypały dlatego, ze silniki awaryjne z powodu padającej elektroniki i osprzętu ale nie widziałem jeszcze żeby jakiś zasłonę dymną za sobą zostawiał ..ale skoro tak było to nie zaprzeczam
    mój teściu ma lagunę z 2006 z silnikiem 2.0 właśnie i ma zamiar się jej pozbyć ma nieszczelności w silniku turbina cieknie etc..
    Laguny dalej są ładne mi sie podobają designersko środek już za plastikowy
    z tym wyposażeniem nie przesadzaj chyba z francuzów największy wypas daje peugeot a ja miałem w golfie 4 takie wyposarzenie jak piszesz z 2000r spryski reflektorów fotochromatyczne lusterko, podgrzewane fotele climatronic (ale fakt że w vw takie wyposarzenie to rzadkość a u francuzów pewne rzeczy są standardem), sensor deszu itp itd... i miałem podobne bajery plus czujniki cofania przód i tył w bmw 7 z 94r

    Edytowany przez ~Marcin, 25 listopad 2009 - 20:14 .

    • 0

    #11
    FujiMario

    FujiMario

      Wczuwa się w forum

    • Użytkownicy
    • PipPip
    • 179 postów
  • Wiek: 31
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:WLI
    • Staż [mies.]: 6
    no i maja wtryski delphi.
    takie same jak starsze renowki z common rail.
    nowe silniki renowki to 1.9 dci 130 koni, 2.0 130-150-170 koni i 3.0 dci 240 chyba. no i 1.5 ale na jego temat jeszcze sie nie uczyłem.
    w szkole mam budowę silników bo studiuję mechanikę na politechnice.
    mamy praktyki również w serwisie boscha.
    polecam te serwisy, wszystko naprawią lepiej od ASO.
    • 0

    #12
    qox

    qox

    • Spamer ;)
    • PipPipPipPipPipPipPip
    • 5928 postów
    • Płeć:Mężczyzna
    ja powiem tyle że jezdziłem 1.7 CDTI/125KM i to zabija ! @,@ dobry silnik a jak w wersji bez turbinki to nie wiem :F
    • 0

    #13
    Gość_~Marcin_*

    Gość_~Marcin_*
    • Goście
    w czym w astrze?
    • 0

    #14
    ~Ramzes

    ~Ramzes

      Się rozkreca

    • Użytkownicy
    • PipPipPip
    • 732 postów
  • Wiek: 29
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:to pytanie?
    • Staż [mies.]: rośnie
    To jaki silnik powienien być, a to jakich firma dla oszczędności użyje do niego materiałów to jest zdecydowana różnica. Ty coś zaprojektujesz, a oni i tak zrobią, z tego ścierwo...
    • 0

    #15
    qox

    qox

    • Spamer ;)
    • PipPipPipPipPipPipPip
    • 5928 postów
    • Płeć:Mężczyzna
    corsie
    • 0

    #16
    Gość_~Marcin_*

    Gość_~Marcin_*
    • Goście
    ło to wiadomo, że pocisk hehe choć teraz corsa to już niemal jak pierwsza astra wielkością
    • 0

    #17
    Szy3ki

    Szy3ki

      Spam to mój żywioł

    • Aktywny user KFD
    • PipPipPipPipPipPipPip
    • 5144 postów
  • Wiek: 29
    • Płeć:Mężczyzna
    No teraz to Corsy wielkie się robią :-) Już nie są to małe zwinne autka jak kiedyś %)
    • 0

    #18
    akk

    akk

      Chyba zostanę tu na dłużej

    • Użytkownicy
    • PipPipPipPip
    • 1030 postów
  • Wiek: 31
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:to tu,to tam
    • Staż [mies.]: lata
    Corsa spartolony samochód (mówię o tej najnowszej). Mam w firmie takie dwie. Jedna 1.2 benzyna. To że to nie idzie to wiadomo,nie po to się kupuje 1.2 ,ale z tym silnikiem strach wjechać na skrzyżowanie,bo szybko się go nie opuści. Wszystko przez dużą masę auta. Ukł. kierowniczy jest mocno gumowaty w środkowym położeniu,dodatkowo można powiedzieć,że działa z opuźnieniem, nie wiadomo,co dzieje się z kołami. Skrzynia haczy. Materiały wykończeniowe słabe. Przyciski niektóre na kokpicie są b. małe. Wk******* sterowanie wycieraczkami i kierunkowskazami (dźwignia jest zawsze w pozycji neutralnej). Tylna wycieraczka żyje własnym szczęśliwym życiem :-P Druga wersja 1.3eco diesel (fiatowski notabene) - jedyne co jest w niej fajne to silnik. Taki mały offtop, mam nadzieję,że ~Marcin mnie nie zbanuje %)

    Co do 2.0 dci, to znajomy ma w lagunie. Nie dojechał jeszcze do 200tys, a już dwa razy wymieniał turbo i dwa razy wtryski. Niedługo wtryski chyba trzeci raz. O elektronice szkoda nawet pisać.

    2.0 tdi mam w firmie w Mishubishi grandisie. Dobrze ciągnie jak na masę auta,mimo turbo dziury. Głośny. Nie dojechał do 100tys i strzelił rozrząd. Auto cały czas serwisowane w ASO , jeżdzone baardzo spokojnie. Ogólnie dużo problemów z mniejszym osprzętem ( w sensie przepływki itp).

    Na codzień jeżdzę autem z fiatowskim 1.9 . Mam zrobione 280tys, ciężką nogę, jeżdżone nieraz pod dużym obiciążeniem. Przy 270 tys wymienione turbo. Przy około 200 dwumas+sprzęgło. Mimo wszystko o dziwo właśnie w tym aucie czuję się pewny,że zawsze dojadę. Może dlatego,że nigdy nie stanęło na drodze w przeciwieństwie do powyższych.
    • 0

    #19
    FujiMario

    FujiMario

      Wczuwa się w forum

    • Użytkownicy
    • PipPip
    • 179 postów
  • Wiek: 31
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:WLI
    • Staż [mies.]: 6
    bo mi się wydaje, że autkami z turbinką się super jezdzi.
    wcześniej miałem passata 1.8t i super jazda była.
    • 0

    #20
    FujiMario

    FujiMario

      Wczuwa się w forum

    • Użytkownicy
    • PipPip
    • 179 postów
  • Wiek: 31
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:WLI
    • Staż [mies.]: 6
    2.0 dci ma chłodzenie wodne turbiny przeciez.... eheheh nie da się jej rozwalić.
    może mówisz o 1.9?? tam przewod olejowy do turbiny był po duzym kątem co utrudniało dopływ oleju do turba, a co za tym idzie gorsze smarowanie.
    • 0




    0 użytkowników czyta ten temat

    0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników

     Zamknij okienko