Skocz do zawartości

Zdjęcie

2 problemy

- - - - -

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć

#1
WilliamWayne

WilliamWayne

    Nowy na pokładzie

  • Nowi na forum
  • Pip
  • 9 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Witam, po ponad rocznej przerwie wrocilem na silownie jakies 3 miesiace temu. Progresja jest, masa pnie sie w gore, wszystko idzie w dobra strone, natomiast pare rzeczy sprawia mi klopot. Bede wdzieczny za wszelakie wskazowki.

 

Rozpoczynajac, pierwszym moim problemem jest to ze przy robieniu martwego ciagu nie jestem w stanie okreslic jakim ciezarem powinienem robic. Robie aktualnie odwrotna piramidke, po rozgrzewce rozpoczynam seria 115kg x4 powtorzenia i widze sam po sobie ze jest to dla mnie juz bardzo ciezkie, trace technike, czuje mocno ledzwia, ale jednoczesnie jestem w stanie to podniesc i zrobic zamierzone powtorzenia, przy czym wiem ze dalbym rade jeszcze zrobic z raz czy dwa. Przy ostatniej serii gdzie robie okolo 100kg technika jest zachowana, wykonuje mi sie to cwiczenie duzo latwiej i lepiej. Stad moje pytanie, jesli chce progresowac to powinienem zwiekszac kg co trening mimo iz faktycznie idzie to bardzo ciezko i technika tez jest gorsza czy moze robic okolo 100kg gdzie idzie duzo lepiej ale jednoczesnie wiem ze jest to duzo mniej niz to co moge podnosic. Jak mam obliczyc to ile kg powinienem nakladac i kiedy przystopowac??

 

Kolejny problem odnosi sie do przysiadow. Zauwazylem ze podczas robienia przysiadu (sztanga za glowa) podnosze sie bardzo mocno z wykorzystaniem palcow/przedniej czesci stopy a nie ze srodka czy piety Probowalem troche odchylic sie do tylu, niestety to nie pomoglo, obserwuje dokladnie zakres ruchu i wiem ze jest okej wiec problem nie lezy w tym ze sie pochylam jak do uklonu. Myslalem o podlozeniu krazkow pod piety, ale gdzies wyczytalem ze stosuje sie to w przypadku gdy mobilnosc nie pozwala nam schodzic nisko, a u mnie nie potrzeba schodzenia jeszcze nizej. Czy to moze byc naturalne ze tak wykorzystuje przednia czesc stopy czy moze cos robie zle i powinienem skorygowac?

 

Na koniec mam jeszcze jedno pytanie, troche odbiegajace od tematu. Wczesniej glownie wykorzystywalem rampe 5x5 w swoim planie, teraz korzystam z odwroconej piramidy i ze stalego ciezaru przy czym progresuje iloscia powtorzen. Ktore z tych schematow powinno lepiej sprawdzic sie w budowaniu masy miesniowej i sily? Zaczalem stosowac odwrotna piramidke po tych 3 miesiacach zeby zobaczyc czy bedzie mi bardziej pasowac - wnioski, czy to rampa czy piramida czy staly ciezar to progres jest, tylko nie wiem jak to wyglada fachowo, moze cos jest lepsze w budowaniu masy czy sily. Jesli to ma znaczenie to moj trening to FBW na zasadzie ABA BAB

 

Dziekuje za wszelka pomoc

 

Pozdrawiam


  • 0

Doradca KFD

Doradca KFD
  • KFD pro

Siemka, sprawdź ofertę specjalną:




Poniżej kilka linków do tematów podobnych do Twojego:

#2
krajowy

krajowy

    Wczuwa się w forum

  • Nowi na forum
  • PipPip
  • 93 postów
  • Wiek: 42
    • Płeć:Mężczyzna
    • Staż [mies.]: 7

    dobra rozgrzewka przed martwym,pozij zaczynasz od lekkiego ciezaru o dokladasz zakladasz sobie ze np robisz 5 powtorzen,jesli idzisz ze kuleje technika to znaczy ze za duzy ciezar,nie mozna doklaac ciezaru co trening bo chociaz super sprawa to predzej czy pozniej skonczy sie kontuzja


    • 0




    0 użytkowników czyta ten temat

    0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników

     Zamknij okienko