Warzywa , owoce oraz nabiał omijają szerokim łukiem.
Podział produktów:
Zasadowe: owoce, warzywa, mleko i jego przetwory, ziemniaki, nasiona roślin strączkowych
Kwasowe: mięso, ryby, zboża, jaja, wędliny, cukier, słodycze
Wielu ludzi zastanawia się nad tym co jeść, kiedy jeść i ile jeść. Jednakże 80% tych ludzi w tym
większość naszego forum patrzy na dietę pod kątem ilości składników odżywczych, kalorii czy też rozmyśla czy lepsze po treningu będą dla nich węglowodany złożone czy proste.
Większość ludzi nie zdaje sobie
sprawy do czego w diecie potrzebne są warzywa i owoce.. myślą sobie kupiłem witaminy ! w takim razie warzywa
zjem raz za czas dla zasady a owoce odstawiam bo to niepotrzebne kalorie. Ziemniaki? Przecież od tego się tyje? a może nasiona roślin strączkowych? Co ty, to tylko niepotrzebne roślinne białko.
Nad białkiem tak samo jak i cukrami złożonymi też nie wiele się zastanawiamy, klapki na oczach
Wiadomo ? od tego się rośnie i nie ma innej opcji to mi wystarczy ale chwila! Jedynym wyjątkiem jest mleko, tego się nie tknę ? tu jest laktoza.
W tych pięciu podanych przykładach jest trochę prawdy i nie mówię tutaj żeby codziennie obżerać się wyżej wymienionymi lecz wziąć pod uwagę również ich pozytywne aspekty w diecie.
Nie namawiam tutaj do przerzucenia się na wegetarianizm czy jego niektóre odmiany a jedynie
chciałbym odsłonić jasną stronę tych nienawidzonych, przez większość amatorów siłki, produktów.
Żeby bardziej przybliżyć tutaj temat mojego artykułu przedstawiam poniżej niektóre z testów,
badań czy doświadczeń przeprowadzonych przez uniwersytety, lekarzy i dietetyków.
W badaniach, doświadczeniach udowodniono, że:
- zbyt kwaśny odczyn pH organizmu powoduje
Spadek masy mięśniowej, o którą tak walczymy głównie dietą, oraz poziom IGF-1.
- kwasica metaboliczna zwiększa wydalanie azotu z organizmu(odpowiedzialna jest za ujemny bilans azotowy) i przyśpiesza rozkład białek
- zwiększa się ryzyko kardiometaboliczne
- zwiększa się ryzyko zapadania na osteoporozę
a o to przykłady poszczególnych:
1. badacze zmierzyli endogenną produkcję kwasów u zdrowych dorosłych osób ? u wszystkich stosujących ?dietę zachodnią? wykryto lekką kwasicę. Następnie podano im wodorowęglan potasu, co zwiększyło alkaliczność organizmu, a to z kolei wyrównało poziom pH. Okazało się, że diety wpływające na wytwarzanie kwasów w organizmie wywołują stan lekkiej kwasicy metabolicznej u całkowicie zdrowych pod innymi względami.
2. Z wyników eksperymentu, opublikowanego w dzienniku American Journal of Clinical Nutrition możemy dowiedzieć się, że przy diecie zasadowej łatwiej jest zbudować masę mięśniową. Dostarczając poprzez warzywa i owoce znacznych ilości potasu, naukowcy postanowili zbadać zależność między wysokim spożyciem tego pierwiastka, a poziomem suchej tkanki mięśniowej. W eksperymencie udział wzięło 384 ochotników ? kobiet i mężczyzn.
Efekt:
- u starszych ludzi duża ilość potasu powodowała wzrost suchej tkanki mięśniowej
- potas zrównoważył produkcję kwasów pochodzących z pożywienia
3. Dwa eksperymenty udowodniły, że u zdrowych dorosłych osób, których pH obniżyło się do stanu lekkiego zakwaszenia następuje wzrost rozkładu aminokwasów i pojawienie się ujemnego bilansu azotowego. Wraz z wiekiem tempo rozpadu aminokwasów zwiększa się. Wiąże się to ze słabsza pracą nerek u osób starszych.
4. Uczeni z Tufts University przebadali 162 starszych pacjentów i przepisali im kurację odpowiednio wodorowęglanem potasu, wodorowęglanem sodu, chlorkiem potasu oraz placebo. Wodorowęglany zmniejszają kwasowość krwi, wpływając na powstanie w organizmie bardziej alkalicznego środowiska.
Efekt po 3 miesiącach badań:
- związki oparte na wodorowęglanach obniżyły produkcję kwasów. Ich zredukowanie prowadziło do zmniejszenia ilości azotu wydalanego z organizmu.
- im więcej pozbywano się kwasu, tym więcej azotu pozostawało w organizmie.
- spadek ilości wydalanego azotu jest równoznaczny ze spadkiem poziomu katabolizmu naszych mięśni.
5. Przeprowadzono jeden eksperyment, badający wpływ zasadowicy na syntezę białek u pacjentów po ciężkich urazach czaszki, leżących na oddziale intensywnej terapii. Pacjenci byli hiperwentylowani, co prowadziło do powstania zasadowicy oddechowej. Dwa razy zmierzono im poziom syntezy białek, raz podczas zasadowicy a drugi raz po zakończeniu hiperwentylacji.
Efekt:
- podczas zasadowicy poziom syntezy był znacznie wyższy niż przy normalnym pH organizmu.
- odczyn zasadowy stymuluje syntezę białek w mięśniach
6. Przeprowadzono kilka doświadczeń badających wpływ kwasicy na gospodarkę białkową całego organizmu.
Do ciała pacjentów wprowadzono barwione aminokwasy. Ponownie potwierdziła się teza, że "kwasy zwiększają
rozkład białek".
Inne z eksperymentów:
- lekka kwasica u kobiet powoduje znaczny spadek hormonu wzrostu
- zasadowa dieta, ćwiczenia oraz suplementy może zahamować a nawet wyleczyć osteopemie - demineralizację kości
Podsumowanie:
- nie trzeba być wegetarianinem, żeby odczuć alkalizujące właściwości owoców i warzyw . Wystarczy, że 1/3 naszego
talerza pozostawiona będzie na np. warzywa
- Suplementacja potasem/sodą oczyszczona/glutaminą neutralizuje pH krwi.
- Do napojów słodzonych dodawaj np. cytrynę !
Mam nadzieję, że artykuł przyda się chociażby niektórym, innym rozjaśni sprawę na to wszystko a jeszcze innych nie zaciekawi bo to wszystko już wiedzą
Korzystałem z różnych stron internetowych, gazet kulturystycznych, własnej wiedzy
POZDRAWIAM, Microvsky`
Pomoc












