Skocz do zawartości

Zdjęcie

Silnik Wankla

- - - - -

  • Zamknięty temat Ten temat jest zablokowany

#1
-Noon-

-Noon-

    KFD Platinum

  • KFD pro
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6900 postów
  • Wiek: 30
    • Płeć:Mężczyzna
    • Staż [mies.]: 14 lat
    witam
    tu arcik sklecony z materialow z wiki i www.roadlook.pl
    tematyka jasna silnik wankla jest to bardzo ciekawa konstrukcja zapraszam do zapoznania sie

    film pokazujący budowę i zasadę działania silnika Wankla

    Silnik z tłokiem obrotowym jest to silnik spalinowy, w którym tłok obraca się wewnątrz cylindra.
    Konstrukcję silnika Wankla wynalazł i opatentował Felix Wankel.

    Dodany obrazek

    Dodany obrazek





    Zmianę objętości roboczej uzyskuje przez:

    • mimośrodowe umieszczenie najczęściej trójkątnego tłoka w eliptycznym cylindrze np. w silniku Wankla
    • zastosowanie kilku tłoków o nierównomiernej prędkości albo zazębiających się np. w silniku Woźniaka
    Powstało wiele koncepcji i konstrukcji, ale jedyną produkowaną i najbardziej znaną konstrukcją jest silnik Wankla. W tym silniku tłok w kształcie zbliżonym do trójkąta (trójkąt reuleaux o lekko "spłaszczonych" krawędziach) (1), mimośrodowo umieszczony w epitrochoidalnym korpusie (2), obracając się tworzy komory: ssawną, sprężania, rozprężania (pracy) i wydechową. W zależności od kąta obrotu tłoka komory te zmieniają kształt i objętość. W czasie jednego obrotu tłoka, silnik wykonuje cały cykl pracy - ssanie, sprężanie, rozprężanie i wydech. W momencie gdy mieszanka paliwowo-powietrzna jest maksymalnie sprężona następuje zapłon samoczynny lub wymuszony iskrą tworzoną przez świecę zapłonową Mieszanka paliwowo-powietrzna dostarczana jest przez kanał doprowadzający (3), a spaliny odprowadzane przez kanał odprowadzający (4). Przeniesienie ruchu tłoka na wał odbywa się przez przekładnię zębatą o o zazębieniu wewnętzrnym. Przy czym koło zębate większe jest częścią tłoka, a mniejsze częścią wału napędowego.

    Dodany obrazek Dodany obrazek Schemat silnika Wankla
    A. Ssanie
    B. Sprężanie
    C. Praca
    D. Wydech

    Dodany obrazek

    Silnik Wankla, mimo swych zalet, jakimi są zwarta i prosta konstrukcja, wysoka moc jednostkowa oraz równomierność pracy, napotkał przeszkody dla szerokiego zastosowania. Przeszkodę tę stanowiły problemy konstrukcyjne oraz technologiczne. Do produkcji rotorów oraz bloku silnika używano stopów na tyle słabych, że silniki zużywały się dosyć szybko. Były nawet sytuacje, gdy bloki nie wytrzymywały i pękały. W dodatku konstrukcja silnika była bardzo trudna do uszczelnienia, a silnik zużywał dużo paliwa.

    Wraz z rozwojem techniki firma mazda pokonała te problemy i zastosowała swój silnik w samochodzie mazda rx7. Obecnie już nie produkuje się tego modelu. Zastąpił go nowszy mazda rx8. Zastosowany w modelu RX-8 silnik Wankla nazwano Renesis. Kilkakrotnie zdobył nagrody za najlepszy silnik roku. Konstrukcja silnika jest na tyle uniwersalna, że firma Mazda testuje silnik Wankla ? Renesis używający jako paliwa wodoru (RX-8 Hydrogen RE concept car).

    http://www.youtube.c...kiem-wideo.html

    Jednak silniki Wankla nie pracują tylko w samochodach marki Mazda. Prahistoria silnika Wankla przez długi okres była łączona z samochodem NSU Ro80. Film reklamowy ukazuje korzyści wynikające z zastosowania tej konstrukcji.

    http://www.youtube.c...kiem-wideo.html

    Jedno wideo pokazuje, że jednostka identycznej konstrukcji była w DeLoreanie.

    http://www.youtube.c...kiem-wideo.html

    Edytowany przez ZYX, 20 listopad 2008 - 19:25 .

    • 0

    Doradca KFD

    Doradca KFD
    • KFD pro

    Siemanko, w tym przypadku, mogę polecić Ci takie produkty (dla ułatwienia przygotowałem boks ze zdjęciami):




    Poniżej kilka linków do tematów podobnych do Twojego:

    #2
    akk

    akk

      Chyba zostanę tu na dłużej

    • Użytkownicy
    • PipPipPipPip
    • 1030 postów
  • Wiek: 27
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:to tu,to tam
    • Staż [mies.]: lata
    Od siebie dodam,że na szerszą skalę nie udało się produkować tego silnika nie tylko z powodu kosztów produkcji. Kształt komory spalania jest dużo gorszy niż w przypadku tradycyjnego silnika i wydala ciut więcej spalin niż silniki tradycyjne (głównie o to się rozbiło). Podczas Drugiej Wojny Światowej Niemcy eksperymentowali z tym silnikiem w motocyklu,jako że ma ch-kę pracy baardzo wysokoobrotową ( bez stresu kręci do 12-14 tys obr).
    • 0

    #3
    Tomek_K.

    Tomek_K.

      Na KFD prawie jak w domu ;)

    • Użytkownicy
    • PipPipPipPipPip
    • 1993 postów
    • Płeć:Mężczyzna
    • Staż [mies.]: 1xx
    Te silniki się nie sprawdzają, przykładowo w RX-7 co kilkanaście tysięcy kilometrów trzeba robić generalny remont. Kto prowadził RX-8 ten wie że młodszy braciszek też nie grzeszy ani dobrą kulturą pracy, niskim spalaniem czy elastycznością.
    • 0

    #4
    Electrohunter

    Electrohunter

      Conan Bibliotekarz

    • Super Mod
    • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
    • 17593 postów
  • Wiek: 36
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Czarnobyl
    • Staż [mies.]:
    No tak, ale i RX-7 i RX-8 są autami których się nie kupuje za 10tys a to jednak o czymś świadczy.
    Sam fakt że Mazda która na dzień dzisiejszy prowadzi mocno przemyślaną politykę, zdecydowała
    się na wprowadzenie modelu z silnikiem Wankla do masowej produkcji daje sporo do myślenia. ;)
    Mam znajomego z Wawy który jeździ RX-8 i jak do tej pory nie płakał. W katalogach i folderach
    Mazda właśnie przekonuje do RX-8 umiarkowanym spalaniem, niską emisją spalin. A w praktyce
    auto się nie sypie. Inny znajomy miał kiedyś starą RX-7 i co ciekawe sam złożył i doprowadził
    do używalności silnik rozłożony na części pierwsze czym chwali się do dzisiaj... %)
    • 0

    #5
    akk

    akk

      Chyba zostanę tu na dłużej

    • Użytkownicy
    • PipPipPipPip
    • 1030 postów
  • Wiek: 27
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:to tu,to tam
    • Staż [mies.]: lata
    Jeździłem RX-7 i wcale na kulturę pracy bym nie narzekał. Niesamowity dźwięk na wysokich obrotach, słowo szlifierka w stosunku do silnika nabiera nowego znaczenia %)
    • 0

    #6
    sniper

    sniper

    • Aktywny user KFD
    • PipPipPipPipPipPip
    • 2471 postów
  • Wiek: 26
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Głogów
    • Staż [mies.]: 120
    W RX-8 te silniki stoją na wysokim poziomie, wcale nie są takie awaryjne... Spalanie? Adekwatne do osiągów, ciężko zejść poniżej 9l/100 km.

    Ma ktoś filmik prezentujący odgłos pracy takiego silnika? %) Zwłaszcza tych starszych modeli ... dźwięk bardzo "nieprzyzwoity".
    • 0

    #7
    akk

    akk

      Chyba zostanę tu na dłużej

    • Użytkownicy
    • PipPipPipPip
    • 1030 postów
  • Wiek: 27
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:to tu,to tam
    • Staż [mies.]: lata
    Filmik to filmik. TO trzeba poczuć pod butem, podobnie jak amerykańskie V8.
    • 0

    #8
    -Noon-

    -Noon-

      KFD Platinum

    • KFD pro
    • PipPipPipPipPipPipPip
    • 6900 postów
  • Wiek: 30
    • Płeć:Mężczyzna
    • Staż [mies.]: 14 lat
    w rx8 spalanie 9l to troszke malawo ona lubi wychlac ciut wiecej
    a co do zywotnosci silnika to tez duzo zalezy od jego eksploatacji w polsce nie mamy za duzo pola do szalenstwa wiec silnik odpowiednio dluzej pozyje;)
    • 0

    #9
    gregory_trec

    gregory_trec

      Wczuwa się w forum

    • Użytkownicy
    • PipPip
    • 61 postów
  • Wiek: 24
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Siedliska k.Lublina
    • Staż [mies.]: ~18
    Jedną wadą jest że olej jest podawany oddzielnie i ma dużo większą emisję spalin niż zwykłe silniki korbowo-tłokowe. I unia nie pozwala na taką emisję. Wymogi unijne(tak jak z oscypkiem)
    • 0




    0 użytkowników czyta ten temat

    0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


    Najważniejsze działy: Kulturystyka | Dieta | Przepisy | Trening | Doping | Fitness | MMA
     Zamknij okienko