Skocz do zawartości

Zdjęcie

BV INFO

- - - - -

  • Zamknięty temat Ten temat jest zablokowany

#1
Kamil-Nowakowski

Kamil-Nowakowski

    HI TEC NUTRITION

  • Partner KFD
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11063 postów
  • Wiek: 34
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Giżycko
    • Staż [mies.]: długo

    BV INFO

    Wartość biologiczna jetzt wyznacznikiem, z jaką wydajnością białko z jedzenia teoretycznie może być zmienione w białko ciała np. włókna mięśniowe, wyznacznikiem wysokości biologicznej wartości jest profil aminokwasów i w tym w szczególności zawartość aminokwasów esencjalnych ( EAAs ). Mówi się im większe podobieństwo profilu aminokwasowego jedzenia do profilu aminokwasowego ludzkiego tym wyższa biologiczna wartość.

    Jako wartość referencyjną przybrano dowolnie jajko, któremu nadano BV 100. Nie oznacza to że nie ma większego BV od jajka, lub że profil aminokwasowy jajka jest 100% identyczny do profilu aminokwasowego człowieka.

    Wartość referencyjna jajka, służy jako odnośnik porównania białka odnosząc się do profilu aminokwasowego. Białko z BV powyżej 100 jest biliżej białka ludzkiego od jajka, białko poniżej 100 jest mniej przyblizone do białka ludzkiego od jajak.
    Białka zwieżęce mają większe BV od roślinnego, jednak mieszanka białka roślinnego i zwiezęcego pozwala na bardzo wysokie BV.


    BV przygłady:

    żywność BV
    WPC 104 – 110
    jajko 100
    ziemniaki 98
    tunczyk 92
    wołowina 92
    Mleko krowy 88
    wieprzowina 85
    soja 86-88
    ryż 81
    kazeina 77
    fasola 72
    kukurydza 72
    pszenica 59

    Kombinacje do podwyższenia BV

    Każde źródło białka ma swój profil aminokwasowy, brakuje jakiś aminokwas, wtedy wyznacza się BV 0 przykład, żelatyna lub kolagen.
    różne białka mają swoje mocne strony, zawartością wysokiej ilości poszczególnych aminokwasów lub słabe niskiej zawartości, poprzez sprytną kombinację z różnymi białkami można wyeliminować słabe strony ( nawet białek z 0 BV ) i zwiększyć BV białka, to jest właśnie wyznacznikiem wielu odżywek białkowych, aby poprzez odpowiednią kombinację i proporcję stworzyć jak najbardziej efektywną odżywkę.

    Przykłady:

     jajko (36 Prozent) + ziemniaki (64 Prozent): 136
     mleko (75 Prozent) + mąka pszenna (25 Prozent): 125
     jajko (60 Prozent) + soja (40 Prozent): 122
     jajko (68 Prozent) + mąka pszenna (32 Prozent): 122
     wołowina (77 Prozent ) + ziemniaki (23 Prozent): 114
     fasola (52 Prozent) + kukurydza (48 Prozent): 101

    pamiętajcie jednak aby nie sugerować się zbytnio BV a profilem aminokwasów, w tym zawartości EEA a szczególnie BCAA, im więcej BCAA tym lepiej dla waszego wzrostu masy mięśniowej.


    • 3

    Doradca KFD

    Doradca KFD
    • KFD pro

    Siemanko, w tym przypadku, mogę polecić Ci takie produkty (dla ułatwienia przygotowałem boks ze zdjęciami):







    0 użytkowników czyta ten temat

    0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


    Najważniejsze działy: Kulturystyka | Dieta | Przepisy | Trening | Doping | Fitness | MMA
     Zamknij okienko